недеља, 3. јун 2012.

Robinson Kruso -Danijel Defo- Analiza 5.razred


Данијел Дефо – „отац енглеског романа”

Преко 250 дела, али запамћен по овом роману. Више филмова и серија према овом роману: 1954, 1970, 1997…
Не зна се са сигурношћу да ли је рођен  1659, 1660. или 1661, али је сигурно да је умро у немаштини 1731. у Лондону. Тек касније му је подигнут споменик у Лондону.
Презиме Foe (непријатељ) те је сâм додао племићку одредницу ДЕ.



Књижевни род: епика / епска поезија


Књижевна врста: авантуристички, пустоловни роман


Тема романа је живот Робинсона Крусоа на пустом острву.


Идеја романа је пишчева жеља да забави читаоце авантурама које су иначе биле актуелне у то време.


Поруке романа су:


Ма колико тешка и неизвесна ситуација била, човек мора да тражи излаз из ње и да буде истрајан у свим мукама и напорима.
Вера у бољи живот одржава човека ведрим и здравим, насупрот дубинама очаја које прете са свих страна.
Не смемо пасти у очај. Треба да верујемо у спас и у бољи живот.
Једини пут опстанка у животу јесте издржљивост у мукама и снага у надама.
Спас од било каквог проблема је у раду и сталном учењу о савладавању проблема.
Човек природу може потчинити својим потребама, али мора и да брине о њој не би ли му што дуже трајала.
Никад не реци никад.
Без муке нема науке.


Од начина изражавања читалац јасно уочава следеће:


-       описивање или дескрипција (ентеријер, екстеријер, пејзаж, портрет)


-       приповедање (у првом лицу) (хронолошко)


-       дијалог (са Петком, на пример)





36 коментара:

  1. Jel moze jos nesto da se doda naprimer Forme pripovedanja Fabula i tako to

    ОдговориИзбриши
  2. Fabula
    Radnja roman se pripoveda u prvom licu. Autor nam o događajima govori kao da ih je sam proživeo. Roman počinje pričom o tome kako je otac glavnog junaka želeo da mu sin postane pravnik, ali „ja sam ludovao za morem, kaže Robinson, i taj moj zanos tako se jako sukobljavao sa očevom voljom, pa i sa njegovim zapovestima, i preklinjanjima i odvraćanjima moje majke, da čovek mora pomisliti da je u mojoj naravi bilo nečeg kobnog, nešto što je težilo nesrećama koje su me očekivale“.

    ОдговориИзбриши
  3. Ponovo pisemoo ♥
    Ako vam treba neka analizaa ili sastavv recite namm

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izvinite me,ali moze te li mi pomoci oko pisanja sastava to mi je potrebno za sutra,to jest treba da pisem o tome kako sam npr. ja Robinzon.Hvala unaprijed

      Избриши
    2. analiza reeba da ima
      glavni likovi,osobine likova,
      motiv,

      Избриши
  4. Deskripcija(opis u romanu) Robinzon Kruso? :) Hvala unapred. <3

    ОдговориИзбриши
  5. Jel moze najlepse recenicee? HOTNOOOO JEEEEEEE

    ОдговориИзбриши
  6. Sara i Nadja sorry nisam bila mnogo vremena na blogu.Sara moras mi reci sta ti tacno treba.

    ОдговориИзбриши
  7. jel moze kratak sastav ne bas jako ali da je kraci malo

    ОдговориИзбриши
  8. jel moze kratak sastav ne bas jako ali da je kraci malo

    ОдговориИзбриши
  9. Moze li o robinzonu krusou cjela prepricana ali ne duga

    ОдговориИзбриши
  10. Jer moze jedan sastav na temu u gostima sa robinzonom do 21:35 Molim vas!!! Mnogo mi je hitno! !!Pliss

    ОдговориИзбриши
  11. Treba mi pomoc oko sastava=u gostima kod robinsona krusa

    ОдговориИзбриши
  12. Molim vas,pomozite mi oko sastava tema je ,,Ja u gostima kod Robinsona."

    ОдговориИзбриши
  13. узмите још мало фабулу од ''Боске Крагујевац''

    ОдговориИзбриши
  14. sastav"u gostima kod Robinsona Krusoa" m0limo vas za pomoc!!

    ОдговориИзбриши
  15. molim Vas pomozite mi oko sastava U gostima kod Robinsona Krusoa

    ОдговориИзбриши
  16. MOLIM VAS jel moze sastav na temu : Opis glavnog lika (Robinzon Kruso). Ali ako ikakooo moze do sutra u 8:30 ujutru.
    MOLIM VAAAAAS.

    ОдговориИзбриши
  17. Moze lektira Robinzon Kruso. Hvala unaprijed. Lp

    ОдговориИзбриши
  18. Moze lektira Robinzon Kruso. Hvala unaprijed. Lp

    ОдговориИзбриши
  19. Dobar dan. Može li sastav u gostima kod Robinson Krusoa?

    ОдговориИзбриши
  20. Moze li sastav o Robinzon Kruso,hvala unapred peti sam razred

    ОдговориИзбриши
  21. сами смислите глупи састав не тразите од других да пису васе саставе

    ОдговориИзбриши
  22. Moze li prepricana lektira Robinzon Kruso,u sto kratkim crtama.Hvala

    ОдговориИзбриши
  23. Moze li pismeni sastav na temu Robinson kruso a naslov sam da se osmisli,molim vas

    ОдговориИзбриши